14.8.11.

Šta vam je ljudi, što pljujete po svome?


Povod za ovaj tekst je jedan slučajni popodnevni susret na Trgu Slobode sa starim prijateljem i njegovim novim prijateljima, Slovencima. Nije me uopšte iznenadilo što su se upoznali preko Facebooka i što su njih četvero, kad su iz Slovenije krenuli na balkansku turneju, zamolili našeg Tuzlaka da im bude vodič u toku nekoliko sati boravka u Tuzli. Nije me iznenadilo ni što su se Slovenci dobro teoretski pripremili za put i što dobro govore "naški", ali me je iznenadio prijatelj, i to ružno kad sam ga čuo kojim "argumentima" ih odgovara od namjere da posjete Panonska jezera.



Ne znam ni sam koliko sam se već puta našao u situaciji da slušam bljuvotine o jezerima od ljudi koji za devet godina Panonike nisu ni jednom bili na njoj. A ja sa ruksakom na ramenu, baš krenuo da par sati provedem na kupanju u "bari", skoro pa "septičkoj jami". Pokvari mi čovjek dan, pritisak mi ode u tačku, razmišljam, kad je tako netaktičan u odnosu na mene što bih ja bio obziran prema njemu. Moj ruksak za plažu bio je dovoljan kontra argument za Slovence i razlog da pođu samnom, pođe i prijatelj pa ne mogu reći da sam ih "oteo".



Nastavak je za mene bio "dežavu", iste riječi oduševljenja slanim jezerima i slapovima, čistoćom vode, plažom i WC-ima, već sam čuo i od drugih posjetilaca kojima je jedino zajedničko to što nisu iz Tuzle. Htio sam ali nisam mogao da likujem zbog zbunjenosti svog prijatelja, ipak mi je prijatelj još iz srednje škole, a i "kupio" me iskrenom zahvalom što ga "natjerah na ovo".



Slovenci na odlasku rekoše da će doći opet, doći će sigurno i moj prijatelj, bez nagovaranja, a ja mogu samo da se pitam šta je ovim našim ljudima, zašto pljuju po svome? Znam, sto ljudi ima sto ćudi, sasvim mi je normalno da neko dođe, vidi, i ne svidi mu se. Nije mi normalno da neko nikad ne dođe, ne uvjeri se svojim očima, a priča ružnu priču koju je pokupio od istih takvih kakav je i on. A takvih u Tuzli ima podosta, neki kad kažu "nisam nikad bio" izgovaraju to na način kao da time sebi dižu cijenu, k´o biva "oni su iznad toga".

Kad kažem da su jezera blagodat za ovaj grad ne kažem to zato što mi je neko tako rekao, to je moje mišljenje iskristalisano na devet sezona kupanja na jezerima. Zar je previše očekivati i od drugih da kad pričaju da pričaju o svom mišljenju utemeljenom na svom iskustvu. Ni da hvale, a ni da ne pljuju na neviđeno.

V.K.

(tuzlarije.net)

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.